۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۱

مجری راه‌آهن خواف- هرات خبرداد:

راه‌اندازی مجدد راه‌آهن خواف- هرات

 راه‌اندازی مجدد راه‌آهن خواف- هرات

حافظ سادات نژادگفت:شرکت ساخت و توسعه به دنبال راه‌های تأمین منابع مالی مورد نیاز و انتخاب پیمانکار برای عملیات تکمیلی باقیمانده مسیر از ایستگاه «شمتیغ» تا ایستگاه «روزنک» در افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، «حافظ سادات نژاد» مجری راه‌آهن خواف- هرات با اشاره به بهره‌برداری از راه‌آهن برون‌مرزی خواف- هرات در آذرماه سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: بهمن ماه همان سال با تشکیل کمیسیون تحویل موقت، قطعه سوم راه‌آهن خواف- هرات حدفاصل ایستگاه شمتیغ تا ایستگاه روزنک به طول ۶۲ کیلومتر تحویل اداره کل خط آهن دولتی افغانستان شد.

وی با اشاره به تغییرات در دولت افغانستان و نبودن امکان فعالیت پیمانکار در آن زمان ادامه داد: در زمان تغییرات سیاسی در این کشور بخش‌هایی از محور و ایستگاه روزنک دچار خسارات تخریبی و سرقت شد در نتیجه عملیات اجرایی در باقی مانده مسیر ممکن نبود.

مجری راه‌آهن خواف- هرات از توافق ایران و افغانستان برای ترمیم خسارات وارد شده به مسیر از سوی افغانستان خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت و اولویت ترمیم این کار مقرر شده است که پس از تأیید مجری طرح که شرکت ساخت و توسعه است عملیات بخش باقیمانده که در تعهد ایران است آغاز شود و خط ظرف مدت ۶ ماه مجدد آماده بهره‌برداری شود.

وی افزود: هم اکنون شرکت ساخت و توسعه به دنبال راه‌های تأمین منابع مالی مورد نیاز و انتخاب پیمانکار برای عملیات تکمیلی باقیمانده مسیر از ایستگاه «شمتیغ» تا ایستگاه «روزنک» در کشور افغانستان است.

سادات نژاد ادامه داد: کارهای انجام شده از سوی افغانستان بر طبق استانداردهای مدنظر هنوز به اتمام نرسیده است و نیاز به جایگزینی بخش‌های به سرقت رفته و تخریب شده دارد که برای عملیات تکمیلی ضروری و حیاتی است.

وی با تاکید بر عزم جدی دو کشور برای تکمیل این خط آهن بیان کرد: با توجه به اهمیت بهره‌برداری راه‌آهن خواف- هرات برای دو کشور، تسهیل صادرات و واردات کالا و جا به جایی مسافر و همچنین دسترسی ریلی کشور افغانستان به آب‌های آزاد و کشورهای همسایه راه‌آهن خواف- هرات از مهم‌ترین اولویت‌های زیرساختی دو کشور در توسعه ترانزیت بین‌المللی به حساب می‌آید.

کد خبر 5651263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      1 0
      افغانستان از طریق تهاتر کالا تامین مالی کند، افغانستان دارای ثروت های معدنی بسیاری است، ما میتوانیم از طریق تهاتر کالا سطح تجارت خارجی خود با افغانستان را ارتقا دهیم که به نفع رشد و توسعه اقتصادی دو کشور است، افغانستان در عوض کالاها و خدمات دریافتی از ایران محصولات معدنی تحویل دهد
    • علی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      1 0
      چینی ها در بخش معادن افغانستان دارند سرمایه گذاری می کنند و تولید محصولات معدنی افغانستان رشد خواهد داشت، تجارت تهاتری میان ایران و افغانستان برقرار شود صادرات برق و گاز و دیگر محصولات و خدمات به افغانستان داشته باشیم آنان در عوض به ایران محصولات معدنی بدهند تا ما در آنان آرش افزوده ایجاد کنیم
    • نسیم IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      بنده های خدا سال ها از حضور اشغال گران آمریکا رنج بردن کلی کشته و پناهنده به سایر کشورها و ایران شدن انشاالله افغانستان به ثبات برسه مردم افغانستان پناهنده ها به کشور خود و به کسب کار معیشت زندگیشون برسند البته کمک همکاری کشورهای آسیایی و منطقه می تونه تا حدودی کمک به این کشور از بحران باشه .
    • غلام IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      0 0
      عالی